mereka pun berkata, soh seh soh seh..... (kata apa pun taktau..)

Friday, December 14, 2012

Home » » Aku dengan umah usangku

Aku dengan umah usangku

salam suma....:)

esok cuti... hehe..
bleh men belog lama2!!!! yahoo!!!!!

emm~ aku ni makhluk planet bumi yang berat nak p jalan2... kalau p berjalan2... aku suka p jauh2 teruih.. contohnya p makan angin la, bukan angin hat kita dok sedut oksijen tu(kalau makan angin tu, bek aku fotosintesis ja, save bajet aku) makan angin hat melancong tu(tapi melancong bunyi macam kaya sangat plak, aku baru ada 3 ringgit ni) AYOO!!!!! nak mukadimah pasal ni pun x abeh2 g.. asyik dok gaduh pasai angin...! sori , aku ni kadang2 meleret dok nak terkeluar dari landasan, ala2 drift gitu..hehe!

aku memang macam ni, kat mana kita tadi? ohh... pasal xsuka p jalan2... haa!!! dah dapat ayat sedap! aku ni sebenarnya xsuka pi merayap xda target, aku xsuka p window2 di shopping mall.. dok lepak2... ohhh! not mai stailll!!! so, aku pun duk ja mengadap laptop setiap ujung minggu...(T_T)  melainkan, depa ajak p broga ka, jenguk akak aku kat kajang ka, p switzerland ka.. haa~ baru aku pi...

jadi, sebab tu la aku ada belog terchenta aku ni, walaupun semak mata memandang, pening, migrain nak muntah dan sebagainya... aku suka mai sini, membebel panjang2... pi kacau orang dalam chatbox..! oh indahnya~

belog aku ni wujud taun 2010, belog ni asalnya wujud sebab aku nak men2 dengan html, sebab tu xbanyak update time tu..skang dah 2012 baru aku aktif balik sebab... aku skang kat selangor~~ huhu, sunyi~~  aku suka duduk kat kampung, best! men2 dengan kucing aku~ jalan x sesak, orang2 sopan santun... aku xsuka duduk bandar yang serba kejar-mengejar ni... nak hambat dunia sampai bila? ye dak? rilek2 sudah..hoho. tu yang buat aku malas nak klua, so aku abeskan masa berbelog... xsuka fesbuk, penat, macam2 status depa update, letih aku... belog ni santai sikit..

aku sibukkan diri aku berbelog... tak la asyik dok ingat kampung sangat.. aku ni sorang yang sangat menghargai nilai2 sentimental.. benda2 apa yang ada kenangan sikit, susah aku nak lepaskan.. keluarga aku kompom nombo 1, termasuk la tiket bas time skolah menengah dulu, lukisan2 aku lukis dulu2(aku terer lukis tau!), haa memang aku sayang... buku2 latihan zaman sekolah rendah...huu~ nostalgia~~

aku dulu time study kat perak, aku balik kampung di kedah setiap 2 minggu, abah aku sampai pening dah, slalu sgt balik umah.. nak wat camna.. kerinduan menghimpit jiwa..(toodia ayat!) skang aku dok selangor, mustahil la nak buat benda camtu lagi.. kesimpulannya, idupkan balik umah usang 2010 aku ni, buang abeh mana2 sawang yang ada, dan pi melawat kawasan kejiranan...

sori lagi skali, aku ni kalau jari ni dah setat menaip, memang payah nak berenti.. x kira la topic apa.. plan nak tulis pendek2 ja... last2 slalu jadi panjang, tu yang wujudnya short cerpen aku tu, puas gila jari aku dok taip benda2 merapu camtu.. huhu, stop!!! sampai sini.. takut nanti jadi makin panjang, muntah pulak orang2 dok baca pos panjang2 aku ni...:) kalau hangpa meluat, rasa loya nak muntah, hangpa bagitau noh!



p/s: hangpa nampak dak "about" kat bahagian atas belog aku ni? haa~ pos ni la linknya... baru nak update, hehe.. buleh gitu? lagi satu, macam biasa la, gambaq ulat dalam buah epal ni incik google yang bagi, dia bagi free, aku sapu la! (penyapu!!!)






4 comments:

Unknown said...

La oghang kedah ka?tang mana cheq?Fahz dulu dok qeja kat aloq staq.Best woo duk sana.Org2 utara baik2 no.hehhe komen lari dari tajuk entry dak nih?ngeh3

jojih said...

laa~ penah p sana ka? haha! dak aih, komen xlari tajuk pn, kan ada perkataan kedah kt dalam pos.. kira xlari la tu...hihi...

Yaya Mohd said...

dok selngor?kat ne?yaya orang klang...
hehehe ;p

jojih said...

ooo... kat klang... nak spageti ckit! hehehe...:p

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi singgah dan membaca/komen di blog ini.... ^_^