mereka pun berkata, soh seh soh seh..... (kata apa pun taktau..)

Tuesday, January 1, 2013

Home » » mi familia: kesah kau dan aku

mi familia: kesah kau dan aku


salam suma! 

kuhik kuhik!!! hik hik!! ngehehehe!!! hihihihihihihihihihihi....^__^

aku nak share sesuatu ni, rahsia keluarga..hahahaha! mak ngan abah aku musti xreti bloging2 suma ni.. jadi aku nak share la satu kesah ni.. ngehehehe!!!!


Episod 1: kesah abah aku

suuuuuatu masa dahulu, abah aku ni sememangnya jejaka kacak(sama mcm aku). dia baru dapat keja gomen time tu.. jadi tokwan aku rasa dah sampai masa abah aku ni kawen.. pehh!!! last2 abah aku decide nak cari sendiri dalam masa terdekat. time ni la dia mengembara mencari jodoh, pompuan pangai buruk, pompuan pangai elok.. suma dia jumpa, tapi zaman dulu, berkenalan sat pastu trus anta rombongan, zaman skang ja kapel2 bagai... sebab tu kena cari betul2...

cari punya cari xda yang berkenan di ati.. bila tokwan aku tanya, dikatanya x berkenan...
last2 sampai la satu pengembaraan ni, aku xtau macammana abah aku bleh sampai kat kampung ni, dia dengan membe dia nek moto lintas sungai~ tiba2 abah aku nampak pompuan lawa tengah basuh kain kat sungai tu, pompuan tu p dengan membe dia, abah aku pun trus parking moto, tunggu kat situ, sampai pompuan tu abeh basuh baju.. hajatnya nak follow pompuan tu balik, nak tengok rumah pompuan tu kat mana.. pompuan tu x pasan sebab zaman dulu hutan blom dicerahkan lagi...

maka bila dah tau lokasi umah tu, 1 pasukan risikan dihantar..:)

Episod 2: kesah mak aku

mak aku tinggal kat kampung yang agak terpencil, sebenarnya abah aku pun kat kampung terpencil gak tapi mak aku punya kampung lagi terpencil dari tuu!

tokwan belah mak aku ni ngaja orang kampung baca Al-Quran.. dijadikan cerita, ada orang siam mualaf kat kampung tu, yang belajar Al-Quran kat tokwan aku, dan mualaf ni dah berkenan kat mak aku, xsalahkan dia gak, mak aku ni jelitawan(macam adik beradik aku) 

bila khabar angin pasal hajat mualaf ni bertiup kencang, tokwan aku pun tanya kat mak aku, mak aku xmau... tapi zaman dulu jarang ada tolak2 rombongan ni, jadi mak aku risau, kononnya mak aku ni x suka orang luar... dalam keadaan terdesak tu TIBA2! hero kacak mai dengan rombongan, dah berkenan katanya kat mak aku tu, dan trus mak aku stuju dengan rombongan hero tadi~~ :)

maka hero kacak dan jelitawan pun kawen... dan dikurniakan seorang jejaka kacak dengan 4 orang jelitawan seadanya~~~ happily ever after (^__^)

ni la hero kacak dengan jelitawan tu :)

dikurniakan  4 orang jelitawan..:)


dan diantara 4 orang jelitawan tu, ada la terselit seorang jejaka kacak, satu2nya.. huhu~ :)

dan baru2 ni, hero kacak dan jelitawan dikurniakan cucu, 2 jejaka comel... adam,

dan iman yang bek ati..:)



sekian,

p/s: ceta kat atas cumalah apa yang diceritakan sikit2... sejauh mana kesahihannya, aku pun xtau, abah aku ja dok ceta, mak aku senyap ja, jadi kalau abah aku tokok tambah, maka terkokok tambahlah ceta ni seadanya....:) happily ever after...(^.^)

4 comments:

Unknown said...

ooo..mak jojih mmg cantik aa..

jojih said...

kann~~ sampai anak2 pun gojes2 belaka..:p
(huu~~ penat jugak dok puji diri sendiri ni.. hahaha!!! wekkk!! :p )

meluat kan? (^_~) hahaha!!

Unknown said...

peraaaasssaaaann.hahaha.. awat jojih buat muka lagu tuh..cuba letak gambaq hat sopan sikit. ahahah

jojih said...

hahaha..!! bukan pa, dah mmmg jadi adat & tanggungjawab budak2 laki utk merosakkn gambaq2...

haha! betui laa~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi singgah dan membaca/komen di blog ini.... ^_^