mereka pun berkata, soh seh soh seh..... (kata apa pun taktau..)

Friday, January 4, 2013

Home » » kawan saya: drum vs violin

kawan saya: drum vs violin

salam suma...

untuk makluman, aku ni suka muzik... suatu masa dahulu, aku minat drum.. pastu aku dapat men drum dan aku penah join 3 band, 2x battle of the band... sumanya dengan aku sebagai drummer, tapi ni suma kesah suatu masa dahulu...

sekarang? aku tersidai kat selangor... aku dah xdak sesapa untuk diajak p jeming... siyes terasa sangat nak p jeming, malangnya tiada kaki2 yang mengikut... disebabkan drumset mahal, mustahil la aku nak beli, ditambah plak bunyinya yang bising, sangat x praktikal untuk dimain di dalam umah...

jadi aku beralih kepada violin, aku minat sebab violin ni unik sangat2! aku target nak beli... tapi risau gak sebab aku takut nanti rugi aku beli.. bukan apa, aku x pernah sentuh violin, so aku xtau samada aku bleh men atau x... nak dijadikan cerita, jalan aku dipermudahkan, kenalan aku rupa2nya ada violin, dah lama dia beli, tapi jarang pakai sebab give up... bila aku ceta hajat aku nak beli violin, dia nasihat aku untuk pinjam dulu violin dia, try dulu bleh follow ka x, then baru decide kot2 nak beli baru...

so, aku pun pinjam, mula2 risau gak... sebab violin kan instrument yang unik, aku sendiri pun x sure aku bleh men ka dak... gila saspen time ni...

dan ditakdirkan, rupa2nya violin ni bukan la instrument yang payah bagi aku... terharu aku rasa~ jadi skang ni aku dah ada membe baru... violin namanyaa~~  \(^o^)/

lagu kat bawah ni antara lagu feveret, aku try nak men tapi lagu ni siyes aku xleh... mungkin belum sampai level, ala lagipun aku baru 2 minggu kenal violin.. pelan2 la kan?






kacak gila!

hmm~~ mungkin betul kata orang... sesapa yang lahir dalam bulan mac, ada bakat dalam bidang muzik.. pandai depa teka, bukan nak puji diri sendiri, tapi sekurang2 bila aku gesek violin tu, bunyi sedap la sikit daripada roomate aku tu.. ngeh3..!


p/s: kalau aku wat rambut fesyen bangun tidoq cam violinist tu segak dak?


2 comments:

Unknown said...

entry kita yg paling latest tu xdak kena mengena dengan awak lah jojih. tak baik berburuk sangka..huhuhu..i'm ok with u..

jojih said...

haha! xburuk sangka aih! ^_^

terdetik ja kot2.. tp mna ada saya buruk sangka, x bek cekgu buruk sangka kat saya plak? eh?

hahaha! (^_^)v

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi singgah dan membaca/komen di blog ini.... ^_^