mereka pun berkata, soh seh soh seh..... (kata apa pun taktau..)

Monday, October 18, 2010

Home » » Kerana kau menipu, aku terpaksa...

Kerana kau menipu, aku terpaksa...


Salam suma, tetiba teringat zaman kecik2 dulu...

Membuka sebuah novel masa kecilku... alkisah:

Darjah Tiganya aku:
Seperti biasa cekgu lambat masuk... aku and the gang syak cekgu ada mesyuarat... apa lagi, tarik kerusi la wat kedai kopi... membe aku ni(Amy), penglipur lara agung di zaman tu, kitorang segeng ni biasa la zaman kanak2 ribena, semua yang membe cakap, semua kitorg caya 100%! tiada ragu2!!!

Bila dia bukak ceta, sambutan memang menggalakkan! makin menaik la saham dia sbg leader dalam geng... (aku dah x sedap duduk time ni) dia bukak ceta hantu! mmg gempak la sbb semua kat citu semua penakut... abes je dia ceta, membe aku lagi sorang lak bukak ceta... wah ceta dia pun gempak gak! ceta pasal askar melayu(zaman kecik2 dulu semua budak laki nak jadi askar,  time ni aku dah mula rasa sesak!) huh! cetanya xyah sebut la, mengarut tahap gaban punya.. tapi kitorg tetap percaya.... membe kan, takkan nak tipu?(ideologi kanak2)

Pas sorang, sorang... lepas satu topik, ke topik yang lain(aku dah mula rasa tekanan)... sampai la turn aku... Oh!!! apa aku nak story ni? aku ni bukan kaki kuar rumah jadi x banyak la story yang aku dapat kutip( untuk pengetahuan korang, saham dalam geng dikira dengan kuantiti cerita yang menarik: sapa banyak ceta menarik, dia akan direspek)

hah!!!! idea!!!! tetiba aku teringat mimpi hasil ceta aku tgk kelmarinnya(darah perwira: kalu x silap aku..) apa lagi.. brok brek brok brek aku mukadimah... aku reka ceta(true story x penting, yang penting ceta gempak).
Dialog lebey kurang camni:

Aku: weh korang nak tau, sebenarnya hutan kat belakang sekolah tu ada kem komunis... kelmarin aku nek beskal area tuh aku nampak banyak senapang kat pondok atas pokok, senapang yang macam ceta darah perwira tuh.

Kawan2ku:..................

(kawan2 aku mula tunjuk respon yang positif... legaaaaa........aku sambung lagi)

Aku: time aku pegi tu nasib baik derang takda, kem tu kat tepi jalan ja... takut gila aku, dah la waktu tu aku sorang ja....

Kawanku: jom kita pegi tengok petang ni!

(ah sudah... mampos!)

Aku: uish!! gila ko.. time aku balik, kem tu masih berasap! mungkin derang kuar kejap, camna kalu kita pegi nanti, derang dah balik?

Kawanku:..................

Kawanku lagi: tapi kita ramai... nak takut pa?

(Gulp?! sungguh2 derang nih!)

Aku: derang ada senapang darah perwira weh(ceta ni terkenal, sebut ja suma dah gerun). kita ada lastik, mana sempat lari...

Kawanku lagi:...........................

(tetiba mie menyampuk)

Amy: betul la, minggu lepas aku pun nampak gak kem tu, aku nampak asap, ingatkan apa.. rupa2nya aku tengok kem komunis.. memang banyak senapang kat atas pondok tuu....

(terkejut aku time ni! ceta ni aku reka ja....?! ahh! cover..)

Aku: ha! mie pun penah nampak! takut ooo....

Amy: kem tu kat atas tanah lapang kan?

Aku: aaaa.... ye kot? aku x berapa ingat la...

Amy pun sambung: brok brek brok brek.....

Mungkin ceta aku ni gempak jadi Amy pun nak amek alih ceta aku ni, tumpang kredt kot?!
Amy pun ceta balik kesah komunis aku tadi, aku dengar khusyuk gila! yang bestnya, aku lak caya ceta komunis Amy ni, padahal aku yang reka ceta tu.... adoiiiii. akhirnya aku berjaya mempertahankan saham aku yang agak corot tu.... sekian....

Sampai bila2 pun aku akan suka ceta darah perwira tu... Terima kasih almas darah perwira...^_~


p/s: korang pun kompom ada punyalah ceta camni kan? hehehe...

2 comments:

Mashe said...

cita sy???

(tapi lucah skit) masa form 4... masa tuh gila x matang + x tau apa benda... kawan da cakap... kalo nak naik bas ati2 ngan seat (tempat duduk tuh)...

aku - "knp???"
kwn - "sbb ada story pasai nih... ada sowg pompuan pregnant gara2 duduk atas seat yang bekas seorang lelaki duduk (lelaki tuh siap baca buku lucah kot!"

respon aku,.... "ha??? ya ka??"

kesan dari cerita tuh, aku x berani duduk seat dalam bas,.... rela bediri... sehingga la umo 19 baru tahu hakikat nya....

harun nya member!!!
hahahahahaha

sekian... *wat macam entry sendri plak*

jojih said...

hahahaha!! tu la kan, zaman skolah dlu, suma membe ckap, suma btul... saya brani jamin, klu membe saya bgtau dia kawan dgn E.T pn saya caya time tu... pelik2 je... hahahaha!!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima kasih kerana sudi singgah dan membaca/komen di blog ini.... ^_^